poniedziałek, 31 sierpnia 2009

Złodziej Pioruna [The Lightning Thief]

W pewien niedzielny poranek, tuż przed wakacjami, włączyłam telewizor. W Teleranku akurat mówiono o książkach dobrych na wakacje. Polecano 2, obie bardziej dla dzieci i mlodzieży, niż dla studenek takich jak ja.. No ale ja zawsze pokuszę się o przeczytanie książki fantasy.. Więc niezwlocznie udalam sie do Empiku i zakupilam obie polecane pozycje. Dzis spróbuje zachęcić do pierwszej z nich.

Co by było, gdyby Bogowie Olimpijscy wciąż żyli w XXI wieku? Co by było, gdyby nadal zakochiwali sie w śmiertelnikach i śmiertelniczkach i mieli z nimi dzieci, z których mogą wyrosnąć wielcy herosi - jak Tezeusz, Jazon czy Herakles?

Gdy tylko uslyszalam w telewizji to zdanie wiedzialam,że muszę przeczytać tą książkę. Wlasnie bylam na etapie czytania mitow greckich, więc to cos napewno dla mnie. Ale jesli myslicie,ze to nowoczesna wersja dobrze znanych Wam mitów, to jestecie w wielkim blędzie.

Bohaterem "Zlodzieja Pioruna" jest na pozór zwyczajny dwunastoletni chlopiec z ADHD i dysleksją. Niemal co roku zmienia szkolę, wyrzucany bo "sprawia problemy". Tak naprawde to problemy same go znajdują.

Wiecie co, wcale nie chciałem być herosem półkrwi. Nie prosiłem się o to, żeby być synem greckiego boga. Byłem zwyczajnym dzieckiem: chodzącym do szkoły, grającym w koszykówkę i jeżdżącym na rowerze. Nic szczególnego. Dopóki przez przypadek nie wyparowałem nauczycielki matmy. Wtedy się zaczęło. Teraz zajmuję sie walką na miecze, pokonywaniem potworów, w czym pomagają mi przyjaciele, a poza tym staram się po prostu przeżyć. Przedstawiam wam opowieść o tym, jak Zeus, bóg niebios, uznał, że ukradłem mu piorun - a rozgniewany Zeus to naprawdę spory problem.
Czy Percy zdoła znaleźć piorun zanim rozpęta się wielka wojna bogów?

Książkę czyta się bardzo szybko. Od razu spodobal mi się sposób, w jaki jest napisana - z humorem, ironią i absurdem. Moglabym napisac wiecej, ale nie chce zdradzac zbyt wielu szczególów. Książka jest jedną z 4 tomów serii "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy", ale narazie w wersji polskiej ukazal się jedynie tom 1.

Co ciekawe, w 2010 ma powstać film na podstawie owej książki
1st trailer:


Official Cast:


Ocena: 5/5
Oficjalna polska strona: www.percyjackson.pl

2 komentarze:

Flor pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Flor pisze...

Muszę przeczytać, bo już raz zwróciłam na nią uwagę w empiku, ale teraz jak jeszcze polecasz to już wiem, że ją chcę :P.