wtorek, 12 maja 2015

Avengers: Age of Ultron [2015]

Nareszcie! Avengers: Age of Ultron od 7 maja w polskich kinach! Czy warto zobaczyć? No chyba warto, skoro sama już widziałam film 2 razy!! :D

Avengers po wydarzeniach z poprzedniej części filmu skupiają się na likwidacji wszystkich baz Hydry, oraz na odzyskaniu berła Lokiego. Film rozpoczyna się widowiskową walką w Sakovii, gdzieś we wschodniej Europie. Hydra prowadzi tam nielegalne eksperymenty na ludziach, nazywanych "Ulepszonymi". Tu po raz pierwszy spotykamy Wandę i Pietro, czyli znanych z komiksów X-Menów - Scarlet Witch i Quicksilver. Z powodu praw autorskich, które posiada do tych postaci FOX, Marvel musiał zrezygnować z używania określenia "mutanci", co prowadziło do zmiany ich historii. Moce Bliźniaków narodziły się w wyniku wspomnianych przeze mnie eksperymentów Hydry, a nie mutacji genetycznych. Nie są już również dziećmi Magneto [tutaj więcej na ten temat]. 
Na pierwszy rzut oka wszystko idzie dobrze - berło odzyskane, baza Hydry zlikwidowana, można świętować. Ale nikt nie podejrzewa, że w głowie Tony'ego Starka zrodził się pomysł, który nie skończy się dobrze. Powstaje Ultron, sztuczna inteligencja, której zadaniem ma być ochrona Ziemi i utrzymanie pokoju na świecie. Niestety maszyna nieco inaczej odczytała intencje swojego stwórcy. 
Nie chce tu opowiadać całej fabuły i staram się jak najmniej spoilerować, ale jeśli pojawią się jakieś spoilery, oznaczę je wyraźnie!

Efekty specjalne są oczywiście fenomenalne! Bardzo efektowne walki, często w slow motion, zawierające mnóstwo ewolucji i widowiskowych kaskaderskich wyczynów. Zdecydowanie moją ulubioną sceną jest ostateczna walka w kościele - kilkusekundowa sekwencja w zwolnionym tempie, gdzie pokazany jest każdy Avenger. Piękne!

Nie mogło również zabraknąć poczucia humoru, który zawsze jest przemycany w subtelny sposób do produkcjach Marvela. Tony Stark jak zawsze sarkastyczny i ekscentryczny - głównie to on sprawia, że się uśmiechamy. Ale Thor i Cap. Ameryka także mieli swoje momenty. 

Mam wrażenie, że w tej części nieco lepiej mogliśmy poznać członków "Mścicieli". Głównie za sprawą ich wizji mogliśmy wejść w ich głowy, poznać ich lęki i lepiej zrozumieć motywy ich działania. Ku mojej uciesze Hawkeye dostał więcej czasu ekranowego i był bardzo znaczącą postacią dla całej fabuły. Również Black Widow dała się bardziej poznać  od tej ludzkiej, "słabej" strony, a nie tylko jako doskonale wytrenowany zabójca. Na wątek romantyczny tez znalazło się miejsce :) 

Na początku nie byłam przekonana do aktorów wybranych do roli Wandy i Pietro, a teraz nie wyobrażam sobie nikogo innego. Wanda skradła moje serce i nie mogę się doczekać jej wyczynów w Capitan Ameryka: Civil War! 

#spoiler warning
Ale moim zdecydowanym faworytem był Vision! O mój Boże, to było genialne. Nie umiem tego ubrać w słowa, ale.. ta postać jest po prostu fascynująca! "Robot, który ma duszę" - a raczej ludzkie ciało, więc również uczucia i emocje. Widać, że trochę analizuje na "zimno" jak maszyna, tylko na podstawie dostępnych danych, ale jednak jego osąd jest mocno nacechowany emocjonalnie. Jego postać nie jest w 100% potwierdzona w kolejnych filmach, ale skoro pokazali go na sam koniec jako część nowych Avengersów, to mam tym bardziej nadzieję, że jeszcze go zobaczymy. Poza tym strzeże jednego z Kamieni Nieskończoności, dookoła których kręcie się fabuła MCU, więc raczej z niego nie zrezygnują. 

Ultron bardzo miło mnie zaskoczył! Spodziewałam się po prostu złego robota, a otrzymałam mechaniczną wersję Stark'a :D Cięty dowcip i bardzo sarkastyczne podejście do świata. Iron Man był w końcu, nie bez powodu, żartobliwie nazywany jego ojcem.

Nie obeszło się niestety bez ofiar.. Quicksilver dostał zdecydowanie za mało czasu antenowego.. Nie miał czasu się rozwinąć, a tak dobrze się zapowiadało. Czytałam sprzeczne informacje. Ponoć reżyser zaprzeczył, jakoby Quicksilver miał "powstać z martwych" lub zostać odratowany. Powiedział stanowczo, że Pietro nie żyje i koniec. Ale dziś natknęłam się na artykuł, gdzie reżyser potwierdza, że nakręcono sceny z Quicksilverem, który jednak przeżył atak Ultrona. Zobaczymy, czas pokaże. Mam głęboko nadzieję, że może zobaczymy go jeszcze walczącego u boku Avengersów.. 
#End of spoilers 

Reasumując - film świetny, jak każdy ostatnio, nakręcony przez Marvela. Na pewno zakupię go na DVD, koniecznie w wersji reżyserskiej, gdzie mają być dołączone wycięte sceny. Więcej o wyciętych scenach:

 

  • Ocena: 5/5!
  

Brak komentarzy: