środa, 29 kwietnia 2015

iZombie

Słysząc w marcu o premierze nowego serialu o zombie nie sądziłam, że będę go kiedykolwiek oglądać. Nigdy nie byłam fanka tej tematyki, szczególnie, że nie lubię horrorów i widoku rozkładających się, chodzących ciał jedzących ludzi. Natrafiłam jednak na recenzję pierwszego epizodu na naekranie.pl, który skutecznie zachęcił mnie do zapoznania się z tytułem.
Intrygujący trailer - pomyślałam. Dodatkowym bodźcem skłaniającym mnie do zapoznania się z serią był fakt, że tworzyli ją ludzie wcześniej zaangażowani w produkcję mojego ukochanego ponadczasowego serialu Veronica Mars.


Jak wiele popularnych seriali emitowanych w stacji CW, iZombie to adaptacja komiksu DC Comics o tym samym tytule. Do serialu wprowadzono lekkie modyfikacje [na przykład zmiana imion głównych bohaterów].
Główną protagonistką jest Olivia "Liv" Moore, studentka medycyny, wiodąca szczęśliwe życie. Miała kochającą rodzinę, wspaniałego narzeczonego, przyjaciół i wszystko, o czym mogła marzyć młoda kobieta. Wszystko jednak uległo zmianie, gdy udała się na pewną imprezę, gdzie... została zamieniona w zombie. Teraz jedyne o czym mogła myśleć to ludzkie mózgi, których jedzenie zapobiega utraceniu swojego człowieczeństwa. Liv postanowiła zerwać ze swoim narzeczonym, nie chcąc niszczyć mu życia, zrezygnować ze swojego zatrudnienia w szpitalu, gdzie miała szanse na dużą karierę zawodową, a w zamian podjąć pracę w prosektorium przy Departamencie Policji Seattle. Jednakże to zajęcie nie tylko zaspokajało jej zapotrzebowanie na pożywienie, ale pozwalało pomagać lokalnemu detektywowi w rozwiązywaniu spraw kryminalnych. Okazało się bowiem, że jedząc ludzki mózg czasowo obsorbuje pewne cechy charakteru osoby, do której należał, jak również powoduje wizje. Te wspomnienia pomagają w rozwikłaniu zagadki śmierci denata. Najłatwiejszym sposobem przekonania detektywa o prawdziwości swoich wizji było przystanie na jego konkluzję o tym, że jest medium. Jedyną osobą, która od razu domyśliła się, że Liv nie jest człowiekiem, był jej szef i współpracownik Dr. Ravi Chakrabarti [jedna z moich ulubionych postaci, zaraz po Liv :)]. Ravi oprócz tego, że stał się przyjacielem Olivii i wspierał ją we wszystkim, zarówno w dochodzeniach jak i w zaopatrzeniu w "składniki odżywcze", dodatkowo prowadził badania na Liv i innych Zombie. Cały czas ma nadzieję, że istnieje sposób na odwrócenie tego procesu.
 
Gra aktorska jest świetna! Wybór Rose Mclver na odtwórczynię głównej roli był strzałem w dziesiątkę! Bardzo [pozytywnie] kojarzy mi się z Veroniką Mars, nawet narracja serialu jest podobna :) Rahul Kohli jako Dr. Ravi - także idealny wybór! Lubię jego poczucie humoru i osobowość. Najmniej jestem fanką postaci detektywa, ale nie przeszkadza mi aż tak bardzo. Serial nadal trwa, więc trudno mi ocenić całość, ale jak na razie mogę jedynie powiedzieć, że jest intrygujący i zamierzam go nadal oglądać. Warto spróbować, może Wam też się spodoba? :) 

  • Ocena: [4+/5]

Brak komentarzy: