piątek, 21 października 2011

花より男子 - Hana Yori Dango by Yoko Kamio


Poruszając temat dramy Hana Yori Dango, grzechem byłoby nie wspomnieć o mandze, na podstawie której powstał serial. Długo nie mogłam przekonać się do kreski w mandze, co odstraszało mnie od jej przeczytania. Przemogłam się jednak, i nie mogę się oderwać! Do designu postaci szybko się przyzwyczaiłam, a nawet zaczął mi się podobać :)

Komiks jest bardzo zabawny. Prezentuje humor typowy dla japońskich mang .
To, co mnie najbardziej cieszy to to, że  drama jest bardzo zgodna z mangą. Wiadomo, że nie przeniesiona w 100%  na ekran, ale to akurat wyszło jej na dobre. Autorzy dramy starali się przemycić jak najwięcej "smaczków" z mangi. Bardzo sprytnie zmodyfikowali niektóre sceny, pominęli niektórych bohaterów - ale skleili w bardzo porządną całość. Adaptacja komiksu w całości nie wyszłoby serialowi na dobre. Trzeba było odpowiednio skompresować historię - tu dodać, tam odjąć. Im czytam dalej, tym bardziej doceniam dramę, którą na prawdę uwielbiam.

Gorąco zachęcam do czytania online, na przykład tu: http://www.mangareader.net


  • Ocena: 5/5
  • English title: Boys Over Flowers
  • Genere: Romance, Drama
  • Volumes: 37
  • Chapters: 241

Brak komentarzy: