piątek, 20 lipca 2012

Mass Effect 3

W marcu swoją premierę miała długo oczekiwana gra Mass Effect 3. Nie mogąc się doczekać, zamówiłam pre-order. Wsiąkłam w tą grę i nadal jej nie skończyłam -  z jednej prostej przyczyny - bo nie chcę, żeby się kończyła :)

Czym w ogóle jest Mass Effect? To gra twórców m.in. Dragon Age, opisywanej przeze mnie wcześniej. Jej akcja, dla odmiany dzieje się w kosmosie w dalekiej przyszłości. Wcielamy się w Komandora Sheparda [albo w panią Komandor :)], którego zadaniem jest zjednoczyć galaktykę we spólnej walce o ocalenie wszechświata. W trzeciej odsłonie gry zmierzymy się z inwazją inteligentnej rasy Żniwiarzy, których zamiarem jest zniszczenie wszystkich żywych organizmów, przejęcie ich techniki i wyruszenie na podboje innych galaktyk. Wzmianki o tych istotach pojawiały się już w poprzednich częściach gry, ale w "trójce" stają się naszymi głównymi wrogami.

Gameplay w 3 części jest dużo lepszy niż w poprzednich. Walki są bardziej dynamiczne, broń bardziej zróżnicowana, a wrogowie reagują nareszcie jak inteligentne istoty, co czyni rozgrywkę o wiele ciekawszą.

Na moja uwagę zasługuje długo przeze mnie oczekiwany Multiplayer. Oferuje nam szereg postaci różnych ras i klas, które musimy odblokować kupując specjalne pack'i za pieniądze zarobione podczas gry, lub kupując je w PSN lub innym sklepie, w zależności od platformy, na której gramy.
Owe packi zawierają głownie bronie, mody, ekwipunek, i [rzadko :P] nowe postacie. 
W rozgrywce biorą udział 4 osoby. Mogą to byc zaproszeni przez nas przyjaciele [rozgrywka private] lub losowo wybrane osoby, dołączające do naszej gry [rozgrywka public]. 
Mamy do wyboru 4 różne poziomy trudności - bronze, silver, gold i platinum. Proporcjonalnie do poziomu  otrzymujemy odpowiednią ilość doświadczenia i pieniędzy.
Po osiągnięciu 20 levelu w konkretnej klasie mamy możliwość jej wypromowania. Daje nam to 2 korzyści - po pierwsze otrzymujemy szereg bonusów, w tym punkty N7, wg których tworzony jest ranking graczy, a po drugie, ma to wpływ na gotowość galaktyki do zmierzenia się ze Żniwarzami w grze jednoosobowej. 
Można by przypuszczać, że taka rozgrywka szybko nas znudzi. Na szczęście twórcy gry co jakiś czas raczą nas nowymi darmowymi dodatkami [DLC] zawierającymi nowe mapy, bronie, ekwipunek, postacie i questy. Gram już w ME3 prawie 4 miesiące, i nadal mi się nie znudziło ;)

Jeśli chodzi o fabułę 3 części Mass Effect, zdania są podzielone. Większość uważa, że ME2 zdecydowanie przewyższa ME3 pod tym względem.
Ponieważ nadal nie skończyłam rozgrywki jednoosobowej [pochłonięta Multiplayerem :P] nie mam jeszcze własnej opinii na temat zakończenia. Oczywiście koniec jest ono uzależnione od naszych wcześniejszych wyborów. Internet huczał od krytyki, więc Bioware wypuściło darmowe DLC z dodatkowym zakończeniem. 

Podsumowując, bardzo polecam tą grę. Nie byłam na początku przekonana, czy strzelanka z elementami RPG przypadnie mi do gustu, ale szybko zrozumiałam, że to na prawdę świetna zabawa. 
Ponieważ jeszcze nie znam jej zakończenia, moja ocena:
  • Ocena: 5/5



1 komentarz:

Unknown pisze...

Kurcze Ty już grasz w MS3 a ja ledwo jedynkę liznąłem :P
Jakoś nie mogę się do tego tytułu przekonać ale obiecuję sobie dać mu jeszcze jedną szansę ;)