wtorek, 14 kwietnia 2015

Nightwish "Endless Forms Most Beautiful"

Od momentu gdy Tarja Turunen odeszła [bądź została zwolniona, jak kto woli] z
Nightwisha w 2005 roku, a na jej miejsce przyszła Anette Olzon, spisałam ten zespół na straty. Miauczący, słaby głos Anette nie był w stanie podołać mocnemu brzmieniu Nightwisha. Każdy jej występ na żywo, jaki widziałam na Youtube to profanacja starych kawałków NW, jak również słabe wykonanie piosenek napisanych specjalnie dla niej [z albumów Dark Passion Play i Imaginaerum]. Do prawdy nie wiem jakim cudem Tuomas, lider grupy w ogóle ja zatrudnił, i trzymał w NW aż 5 lat.

Ale pojawiła się nadzieja, światełko w tunelu, gdy zespół z różnych przyczyn postanowił zakończy współpracę z Anette [m.in z powodu na jej ciążę, która uniemożliwiała kontynuowanie trasy koncertowej], a jej miejsce zastąpiła Floor Jansen. Na początku byłam sceptyczna, bo nadal nie wierzyłam, że ktokolwiek będzie w stanie zastąpić operowy głos Tarji. Jakie było moje zaskoczenie gdy usłyszałam ją na koncercie w Wacken 2013. Po prostu wow. Jej głos jest bardziej rockowy od Tarji, ale nadal bardzo mocny i wysoki! Bez problemu śpiewa i starsze i nowsze kawałki Nightwisha, nadając im często nowe brzmienie, ale nie zmieniając przy tym głównej melodii - jak czyniła często Anette, co było dla mnie nie do zniesienia! Miałam to szczęście, że udało mi się usłyszeć Tarję na żywo w Chorzowie w 2005 roku, podczas jej ostatniej trasy. Anette nie chciałabym usłyszeć na żywo nawet za darmo..
Pod koniec marca ukazał się najnowszy album Nightwisha "Endless Forms Most Beautiful" i muszę powiedzieć, że jest świetny! Słucham go codziennie w drodze do pracy i często w domu. W końcu Nightwish brzmi jak Nightwish, z właściwym mocnym wokalem. Floor śpiewając stare utwory, których nie lubiłam, albo były mi obojętne, sprawia, że teraz je kocham [tak stało się z Ever Dream no i ze wszystkimi utworami śpiewanymi wcześniej przez Anette]. Floor wnosi do NW trochę świeżości i nowości, ale nie zabiera przy tym tego, za co fani pokochali ten zespół. 
Nightwish zmartwychwstał! :)


  • Moja ocena: 5/5


Brak komentarzy: